Beauty beauty



I detta inlägg kommer vi prata om hudvård och mina tips. Som sagt det kommer komma nya och nya  tips angående huvård, hår och kropp varje vecka. Så håll ut sötnosar!



1. Tvätta alltid bort sminket innan läggdags, även hur sent du än kommer hem. På morgonen är det ett måste med ansiktsvatten ifrån Biotherm och efter det ska det alltid ersättas med fuktkräm. Jag tar alltid på fukt innan jag sminkar mig, det får ansiktet att se så mycket fräschare och man ser faktiskt piggare ut. Det får också sminket att lägga sig på plats, om ni förstår vad jag menar.

2. Använd ansiktsmask minst 3-4 gånger i veckan. Och då menar jag inte djup rengörande ansiktsmasker, bara vanliga rengörande. Använder du djup rengörande ofta, torkar de ut huden till slut. Och då kommer inte din fukt kräm att fungera till slut! Och då tänker man: Måste köpa en fettigare fuktkräm. Men icke sa nicke, boven bakom torr hud är oftast att vi tjejer tänker att djup rengörande masker tar bort mest. Därför använder vi det så ofta vi kan, istället för vanliga rengörande masker som faktiskt har lite fukt i sig. Ett litet tips, använd vanliga rengöringsmasker ofta och djup rengörande 2 gånger i månaden.

Om ni vill veta mer angående vad jag använder för produkter osv, fråga!

Kommentarer
Postat av: Veronica Hedström

Gulligt att du lägger ut Mary Kays produkter. Men du nämner dom inte gumman, snyft. Puss mamma

2010-03-01 @ 18:25:55
Postat av: Jennifer

Svar: Jag ska nämna alla mina produkter ifrån Mary Kay i nästa inlägg mamma, lovar! Världens bästa hudvårdskonsult http://skincare.blogg.se

2010-03-03 @ 20:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: